Rodzaje biur do wynajęcia – wszystko co musisz o nich wiedzieć.

Rodzaje biur do wynajęcia – wszystko co musisz o nich wiedzieć.

Rodzaje biur do wynajęcia – wszystko co musisz o nich wiedzieć.

Jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą z pewnością wiesz jak istotną rolę będzie odgrywać odpowiedni lokal. Powierzchnia biurowa to bardzo ważna kwestia, którą należy uwzględnić w swoim budżecie. Warto dostosować przestrzeń adekwatnie do branży w jakiej się specjalizujesz. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o wynajmowaniu biura.

Wynajem biura dostosowanego do potrzeb firmy

Jeżeli dopiero rozpoczynasz prowadzić własny biznes, najem odpowiedniego pomieszczenia to ważny etap. Musisz dokładnie i wnikliwie przeanalizować własne potrzeby, jak również potrzeby Twoich współpracowników. Kwestie, na które należy zwrócić uwagę, wybierając konkretne biuro, to:

  • ilość współpracowników,
  • wyposażenie i niezbędny metraż, aby je pomieścić,
  • dostęp do mediów i nowoczesnych technologii,
  • wpływ lokalizacji na działalność (w przypadku branży sprzedażowej, to niezwykle ważna kwestia),
  • klienci – czy będziesz przyjmować ich w swoim lokalu,
  • dostępność parkingu,
  • dojazd i komunikacja miejska.

Każde z powyżej wymienionych zagadnień wymaga wnikliwej analizy, jak również zbadania ich pod kątem prowadzonej działalności. Musisz w tej kwestii wykazać się umiejętnością strategicznego myślenia, jak również przewidzieć w jakim kierunku rozwinie się Twoja firma. Odpowiednie biuro to takie, które sprosta potrzebom i wymaganiom Twojej działalności. Biuro architektoniczne będzie wymagało innej przestrzeni, niż biuro zajmujące się rozliczeniem podatkowym. W pierwszym przypadku wzrośnie zapotrzebowanie na wielofunkcyjne urządzenia czy stół konferencyjny do omawiania wspólnych koncepcji. Biura zajmujące się finansami, w zupełności wystarczy zaopatrzyć w biurko i komputer.

Lokalizacja biura

Jeżeli Twoja działalność jest nakierowana na obsługę klienta detalicznego, z pewnością lokalizacja odegra kluczową rolę przy wyborze biura. Obsługa rynku nieruchomości, czy działalność związana z usługami bankowymi przyniesie większy zysk, kiedy zostanie ulokowana w ścisłym centrum. Takie rozwiązania są jednymi z droższych na rynku. Dlatego posiadając firmę informatyczną, czy zajmującą się finansami, nie warto inwestować w takie miejsce. Warto poszukać oszczędności i przenieść się w dzielnice biznesową, gdzie ceny mogą być niższe.

Komunikacja

Równie ważnym aspektem, który wpłynie na atrakcyjność Twojego biura będzie dobra komunikacja z innymi częściami miasta. Dodatkowo, warto wybrać miejsce z dostępnym parkingiem, jak również przeanalizować konkurencyjność branż w okolicy i bezpieczeństwo.

Jaki rodzaj biura do wynajęcia będzie najlepszy?

Rynek oferuje rozwiązanie w kwestii biur: urządzone, częściowo urządzone oraz puste powierzchnie. Które rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej firmy?

Biuro coworkingowe

To nic innego jak możliwość wynajęcia fragmentu przestrzeni biurowej, z dostępem do biurka i mediów. Jeżeli prowadzisz działalność jednoosobową, lub maksymalnie czteroosobową – będzie to dla Ciebie dobra opcja. Możesz wynająć stanowisko pracy, jak również korzystać z obsługi recepcji, kuchni oraz wszelkich sprzętów biurowych – drukarek, faksu czy skanera. Do plusów zaliczyć można niższą cenę wynajmu. Nie musisz martwić się o koszty czynszu, czy zakup mebli i sprzętu. Jeżeli prowadzisz działalność handlową pamiętaj, że tego typu rozwiązanie nie jest zbyt reprezentatywne. Zwłaszcza, biorąc pod uwagę towarzystwo innych, obcych osób.

Biuro open space

Rodzaj biura charakteryzujący się pracą w otwartej przestrzeni, w której biurka rozłożone są w rzędach. Powierzchnia dla pracownika jest zminimalizowana, przestrzeń robocza jest zmaksymalizowana. Biurka dzielą niewielkie ścianki lub utworzone boksy. Takie rozwiązanie sprawdza się najczęściej w działalnościach związanych z telefoniczną obsługą klienta. Warunki pracy w takim miejscu nie każdemu będą odpowiadały, ponieważ otwarta przestrzeń potęguje hałas i utrudnia koncentrację. Z drugiej strony poprawia komunikację między zespołem i wprowadza luźniejszą atmosferę.

Biura serwisowane

Tak zwane biura pod klucz, najczęściej mieszczące się w prestiżowej lokalizacji. Cena jest zależna od liczby stanowisk pracowniczych. Gabinety są w pełni przygotowane do pracy. Dostępna jest również recepcja, sale konferencyjne, łazienki czy aneksy kuchenne. Koszty eksploatacji, Internet czy wszelkie naprawy są wliczone w cenę wynajmu, więc nie musisz się martwić o załatwianie tego na własną rękę. Płacisz tak naprawdę za stanowisko pracy, którego cena waha się w zależności od lokalizacji.

Jeżeli zajmujesz się działalnością handlową, z pewnością wynajem biura serwisowanego wpłynie pozytywnie na wizerunek Twojej firmy.

Podsumowanie

Jeżeli szukasz fachowej porady w kwestii wynajęcia biura, z pewnością warto poszukać wśród ofert biura do wynajęcia Wrocław. Pamiętaj, że odpowiedni lokal dla Twojej firmy to ten, który będzie odzwierciedlał charakter Twojej działalności. Warto w tej kwestii skorzystać z doradcy, który doskonale zna wymagania rynkowe i poszuka dla Ciebie najlepszej oferty.

źródło zdjęcia: pexels.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *