Ile tak naprawdę kosztuje regeneracja kół do wózków?

Ile tak naprawdę kosztuje regeneracja kół do wózków

Ile tak naprawdę kosztuje regeneracja kół do wózków

Kiedy decydujemy się na zakup kół pokrytych gumą, lub poliuretanem zakładamy, że powinny on nam służyć przez dobre kilkanaście lat. Jednak ze względu na ciągłą eksploatację urządzeń, koła mogą się zużywać, a także ulegać uszkodzeniom mechanicznym. Poliuretan ze względu na swoje właściwości jest materiałem wytrzymałym, elastycznym, oraz wysoce odpornym na ścieranie, ale ze względu na regularnie oddziaływanie przez tarcie, może zużywać się po pewnym czasie.

Powłoka z upływem czasu robi się cieńsza, przez co kółka mogą stać się niebezpieczne w użytkowaniu. W większości przypadków zużywa się wyłącznie wierzchnia warstwa trakcyjna wykonana z poliuretanu, pozostała część felga rzadko ulega uszkodzeniu. Aby uniknąć większych kosztów dla utrzymania wózków w ciągłym ruchu, koła przeznaczone do wózków można odpowiednio zregenerować, zamiast dokonywać zakupu nowych.

Proces regeneracja z użyciem poliuretanu może dotyczyć różnego rodzaju akcesoriów, ale większości są to kółka, szczególnie do wózków. Regeneracja poliuretanem może odbywa się z pomocą dwóch metod:

  • metody wtryskowej
  • metody ręcznej

Formowanie wtryskowe polega na uplastycznieniu materiału, a następnie wtłoczenie z wykorzystaniem ciśnienia do odpowiedniej formy. Metoda ta jest bardzo kosztowna ze względu na wysoki koszt zakupu i utrzymania samej formy wtryskowej, dlatego przeznaczona jest głównie dla produkcji masowe, seryjnej.

Czym charakteryzuje się metoda ręcznej regeneracji kół?

Metoda ręczna regeneracji kół poliuretanem polega na tworzeniu mieszanki prze dodania składników w odpowiednich proporcjach. Ten rodzaj metody jest w wiele tańszy od metody wtryskowej i przeznaczony głównie do produkcji małych serii, oraz produktów jednostkowych. Przy formowaniu ręcznym zaletą jest to, że w łatwiejszy sposób można decydować o twardości, czy kolorze w trakcie dodawania składników do mieszanki. Metoda ta umożliwia oblewanie elementów o większych rozmiarach.

Przed rozpoczęciem procesu oblania poliuretanem trzeba przygotować koła przez zerwanie starej, zużytej powłoki z elementów tocznych. Kolejnym etapem jest piaskowanie i nałożenie kleju, którego zadaniem jest stałe połączenie korpusu z powłoką poliuretanową. Po przygotowaniu koła trafiają do pieca i przy wysokiej temperaturze wygrzewają się. Po odpowiednim przygotowaniu i oczyszczeniu można rozpocząć proces pokrywania koło poliuretanem.

Widać więc wyraźnie, że chcąc dowiedzieć się ile kosztuje regeneracja kół do wózków tak naprawdę trzeba wziąć pod uwagę wiele istotnych czynników i wytycznych. Metoda ręczna regeneracji kół poliuretanem jest zdecydowania tańsza od metody wtryskowej, ale nie w przypadku masowej produkcji/regeneracji kół.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *